fredag 18 april 2014

Älskade svärmor

Jag har världens bästa svärmor, alltid lika vänlig och glad. Förra helgen besökte hon och jag Flyinge plantshop. Det blev en trevlig upplevelse där vi gick igenom plantshopens varje vrå. Underbart! Självklart är Davids och min trädgård alltför liten för det finns alltför många vackra växter jag mycket väl kan tänka mig plantera här. Och trots att jag inte borde, så kunde jag inte låta bli köpa några. Det blev en rödbladig ormhassel med det fina namnet ’Red majestic’ samt en röd stjärnflocka med ett ännu vackrare namn ’Moulin Rouge’. Utöver det köpte jag några pärlhyacinter och min svärmor överraskade mig med klosterliljor som jag trodde var till henne men vilka hon gav till oss när vi väl kom hem igen. 

Pärlhyacinter vi kom hem med från Flyinge

Och några från min trädgård


Samt klosterliljor från Flyinge. Detta är första gången jag såg klosterliljor, även kallade snöklockorna 

Visst är de vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar